Renhold er et stort fag. Vi omtaler renhold som ”Daglig renhold” eller ”Regelmessig renhold”. Dette innebærer at bedriften regelmessig får besøk av en eller flere renholdere. Vi sørger for å gjøre rent i kundens lokaler etter en gitt renholdsplan. Renholdsplanen er utarbeidet sammen med kunden.
Insider Facility Solutions AS leverer svanemerket renhold!
Dagligvare
Rene lokaler er en forutsetning for at kundene vil bruke din butikk ved dagligvareinnkjøp, og et krav fra tilsynsmyndigheter. Insider Facility Solutions AS har lang erfaring innen renhold i dagligvarebransjen. Vi kan skreddersy et renholdsopplegg som er tilpasset butikkens eller kjedens konsepter.
Moderne renhold i daglivareforretninger gir gode resultater!
Insider Facility Solutions AS har som målsetning at renholdstjenesten til enhver tid skal fremstå som tilfredsstillende for bruker (kunden i butikken) og oppdragsgiver.
For at brukeren skal oppfatte renholdet som tilfredsstillende, må lokalene fremstå som rene – uten smuss under hyller, uten fingermerker på glassfasader og dører. Gulvet må fremstå som rent og blankt. Kundetoalett må alltid være rene og ryddige.
For at oppdragsgiver skal oppfatte renholdet som tilfredsstillende, må overnevnte kriterier være oppfylt sammen med behovet for god dokumentasjon på gjennomført arbeid (ikt-rutiner). Oppdragsgiver bør oppleve at renholdet blir godt ivaretatt. Oppdragsgiver skal føle at kommunikasjon med renholder og kundeansvarlig er enkel – og med gjensidig forståelse.
Gjennomføring
Insider Facility Solutions AS arbeider målrettet for at renholdere som arbeider mot dagligvarehandelen får god og riktig opplæring. Gode rutiner ligger til grunn for suksess i vår bedrift. Vi har gode rutiner og vi leverer.
Gode og oversiktlige frekvensplaner og kvitteringslister er også et viktig element for gjennomføringen. Ukefrekvenser som er lavere enn hver arbeidsdag er ikke uløselig knyttet opp til den aktuelle dagen renholdet er satt opp på. Renholdet kan utføres dagen før eller dagen etter dersom dette er mer hensiktsmessig grunnet logistikken i butikken.
Viktige punkter:
Vask av glassdører
Kjølerom
Puss av stålbeslag
Støvtørking på hyllerammer
Kantvask
Feiing under hyller
Flaskeautomater
Sluker på lager
Verktøy
Gode kvitteringslister og frekvensplaner er allerede nevnt. Dette er noe alle renholdsbyråer kan levere.
Insider Facility Solutions AS setter gulv i fokus. Dette innebærer at vi uansett vil arbeide for at gulvene skal være av beste klasse. Vi bruker den nyeste teknologien i vårt arbeid for å oppnå dette. Der det er mulig (gulver av terazzo, marmor, epoxy, noen typer flis og enkelte tregulv) bruker vi Twister® systemer for å oppnå dette. Systemene har en dokumentert effekt på mange gulvtyper. Det er helt nødvendig at leverandører som velger å bruke Twister® har gode kunnskaper om bruken av dette verktøyet. For informasjon om Twister®, ta kontakt med din lokale avdeling av Insider Facility Solutions AS.
Insider Facility Solutions AS skiller seg ut ved å levere RMO og MTR.
Vår erfaring er at bransjens tradisjonelle system med tilstandsrapporter ikke fungerer optimalt. Derfor har vi tilpasset oss med bruk av RMO (registrering med oppretting). Dette innebærer at våre kundeansvarlige, etter en gitt frekvens besøker kunden for å kvalitetssikre leveransen. Under dette besøket går kundeansvarlig inn og retter opp avvik de ser med leveransen. Da vil avvik tas med en gang og renholder blir veiledet på en positiv måte.
Vi vet alle at uansett hvor gode planer vi har, så er vi ikke bedre enn det den lokale medarbeider klare å utføre. Denne modellen hjelper oss til kontinuerlig å holde både kvalitet og motivasjon oppe.
Mobil Tilstandsrapportering (MTR)
For vår virksomhet innenfor renhold, utviklet vi et mobilt verktøy som kan forenkle innrapportering av tilstandsrapporter. Her følger en beskrivelse av dette verktøyet.
Etter en avtalt frekvens, vil serviceleder fra Insider Facility Solutions AS gjennomføre en kontroll av tjenesten som leveres. Renholdet vil evalueres og en sjekkliste fylles ut. Denne, sammen med eventuelle merknader, utgjør grunnlaget for tiltak som iverksettes påfølgende renholdsdager.
Tilfredshet
Et viktig element i registreringen er ”tilfredshet”. Kontaktpersonen vil bli bedt om å uttale seg om graden av tilfredshet på en skala fra 1 til 10. Det er ”tjenesten” som skal vurderes, og det forventes at rammene i avtalen, det produktet kunden har kjøpt, legges til grunn.
Ved hjelp av mobiltelefon (eller pc), sendes sjekklisten med kommentarer til vår database og lagres som dokumentasjon. Ansvarlig leder hos Insider Facility Solutions AS følger opp at oppdragsgiverens brukersteder får de besøk som er avtalt, samt at avvik lukkes og at brukerne er tilfredse.
Rapport
Umiddelbart etter at sjekklisten er gjennomgått og lagt inn i vår database, vil oppdragsgivers kontaktperson motta en e-post med sjekklisten som en kvittering for utført kontroll.
Insider Facility Solutions AS har som målsetning at våre kunder skal være godt fornøyde med tjenesten som leveres og det bør gjenspeiles i karakterer på over 7 på skalaen over tilfredshet.
Konklusjon
Insider Facility Solutions AS ønsker kunder som er godt fornøyd med de tjenester som leveres, enten det er daglig renhold, temporære tjenester, matteløsninger eller vaktmester- og vedlikeholdstjenester. Vi arbeider kontinuerlig etter ISO 9001-standardens prinsipper for forbedring.
Den ovenstående beskrivelsen av vårt konsept for dagligvarehandelen, er et eksempel på dette. Det er ingen leverandører i Skandinavia i dag som kan tilby en slik helhetlig løsning som inkluderer måltall på tilfredsheten på vår leveranse. Om ønskelig kan oppdragsgiver raskt og enkelt få en oversikt over historikk på leveringen av tjenesten, Regionsansvarlige kan få oversikter på arbeidet som utføres for alle enheter tilsluttet våre tjenester. Konseptet er godt utprøvd og sikrer fornøyde kunder.
Referanser kan forespørres.
Detaljhandel
Kundens helhetsinntrykk av butikken blir påvirket av hvordan lokalene fremstår. En positiv opplevelse er noe kunden tar med seg videre til sine venner og bekjente. Insider Facility Solutions AS kan skreddersy en renholdsløsning som passer akkurat dine lokaler.
Kontorer
Rene og ryddige lokaler gir et godt førsteinntrykk. Bedriften vil fremstå som ryddig og seriøs for potensielle og eksisterende kunder/samarbeidspartnere. Et godt innemiljø bidrar til å redusere bedriftens sykefravær. Insider Facility Solutions AS har spesialisert seg på renhold for næringslivet, og kan skreddersy renholdet etter deres behov.
Produksjon/Industri
Trivsel er en viktig faktor i konkurransen om den rette arbeidskraften. Vi vet at vi kan bidra til å gi din arbeidsplass det renholdet som er nødvendig for at dine ansatte skal trives. Vi har lang erfaring fra ulike typer industri og produksjonsbedrifter.