- Foto/Alissa Eckert, MS; Dan Higgins, MAMS
Viktig informasjon – koronaviruset (covid-19):
14.12.21: Til våre kunder
Kjære kunde
Vi er på nytt inne i en periode med økende smitte og flere smittevernstiltak gjeninnføres.
På bakgrunn av dette, ønsker vi å sende ut litt informasjon om hvilke tiltak Insider Facility Solutions AS har iverksatt for å sikre fortsatt forsvarlig drift.
- Vi gjennomfører løpende kartlegging og risikovurdering av aktivitetene i leveransekjeden.
- Alle ansatte har munnbind og nødvendig smittevernsutstyr tilgjengelig.
Blant annet kan vi komme til å kontakte dere for å se på tidspunkt for renholdet og eventuelt avtale endrede tidspunkt eller dager. Alle kunder der dette er tilfellet, vil bli kontaktet av sin lokale driftsorganisasjon for å finne løsninger for deres lokasjon.
Ettersom vi vil bestrebe oss på å redusere antall nærkontakter for våre ansatte, vil våre ledere ta telefonisk kontakt for å avklare behov i stedet for fysiske besøk.
Vi håper på forståelse for disse endringene – og vi vil fortsette å arbeide for å imøtekomme våre forpliktelser overfor deg som kunde.
Med vennlig hilsen
Roger Tveide
Administrerende direktør i Insider Facility Solutions AS
07.01.21: Brev fra administrerende direktør til alle ansatte nr. 3
Kjære kollega
Jeg håper det står bra til med dere alle – og at dere har fått mulighet til å slappe litt av sammen med familien i de feriedagene vi nå har hatt!
Vi lever i utfordrende tider og mange er bekymret for sin egen, familiens og venners helse under den pågående covid-19-pandemien.
Dessverre har også noen av våre medarbeidere mistet flere av sine nærmeste som følge av denne pandemien. Alle dere som er blitt berørt av sykdom eller bortgang har min dypeste medfølelse og kondolanse.
Når jeg ser den fleksibilitet og serviceevne alle våre ansatte har vist under disse krevende forholdene, blir jeg både rørt og takknemlig.
Til dere alle – ledelse/salg/marked/lønn/regnskap/HR/serviceledere/servicemedarbeidere og alle andre: Tusen takk for deres gode innsats på alle mulige områder!
Beklageligvis ser vi nå en stor økning i antall smittetilfeller over hele landet. Myndighetene har derfor gitt oss nye retningslinjer som vi må følge.
Din egen og andres helse er viktig! Sett deg inn i de gjeldende retningslinjer vi har fått for å beskytte deg selv og andre. Disse finner du på FHI.no og i informasjon sendt ut av Elite Service Partner AS.
Det bør lokalt vurderes om det er noe som kan gjøres for å utføre våre serviceoppdrag med færrest mulig mennesker rundt oss. Kanskje det på noen lokasjoner vil være mulig å flytte selve tidspunktet for når oppdrag skal utføres – selvfølgelig i samarbeid med våre oppdragsgivere.
Dersom vi utfører våre oppgaver med både kvalitet og service, vil kundene våre huske den innsatsen vi samvittighetsfullt gjør. Dette vil igjen bidra til at kundene fortsatt ønsker oss som en foretrukket leverandør – og bidra til at vi alle fortsatt kan ha en trygg og god arbeidsplass.
I tillegg vil jeg nevne at siden vi nå ikke kan ha så mye fysisk kontakt, må vi huske på at vi fremdeles kan ringe hverandre eller ta elektronisk kontakt for å dele noen gode og oppmuntrende ord!
Videre utvikling: Det er mye spennende på gang både på salg/marked, samt spennende driftsplattformer som gjør at vi kommer til å ta en mye mer tydelig posisjon i markedet framover. Mer informasjon om dette vil komme i løpet av et par måneder.
Lykke til videre alle sammen!
Med vennlig hilsen
Roger Tveide
Administrerende direktør i Elite Service Partner AS
16.09.20: Reiseråd i forbindelse med avvikling av ferie - pliktig karantene

Informasjon angående pliktig karantene i høstferien
Vi oppfordrer alle våre ansatte til å følge gjeldende reiseråd i forbindelse med avvikling av ferie. Regjeringen anbefaler å unngå unødvendige reiser til utlandet. Reiserådet gjelder til 1. oktober 2020.
Karanteneregler og råd for smittevern ved reise blir oppdatert fortløpende. Spesielt før en utenlandsreise er det viktig at du både setter deg inn i hvilke regler som gjelder i det landet du reiser til, og hvilke regler som gjelder når du kommer tilbake til Norge. Ta høyde for at anbefalinger om reise kan endres raskt.
Ansatte som skal foreta utenlandsreise, plikter å holde seg orientert om de til enhver tid gjeldende smittevernråd for reise og innreisekarantene ved ankomst til Norge. Informasjon om dette kan søkes opp på Folkehelseinstituttet sine sider.
https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/reiserad-knyttet-til-nytt-koronavirus-coronavirus/
Medarbeidere som planlegger reise til land som Regjeringen fraråder å besøke, med mindre reisen er strengt nødvendig, må avvikle pliktig karantene på 10 dager etter hjemkomst innenfor ferieperioden. Det vil si at karantenen skal avvikles før man skal tilbake på jobb.
Elite Service Partner AS forutsetter at karantenen avvikles i ferieperioden, og da er det opp til den enkelte å definere hva som er en nødvendig reise.
Dersom dette ikke overholdes, kan det få konsekvenser for arbeidsforholdet og føre til oppsigelse fra arbeidsforholdet dersom man ikke møter på arbeid etter avtalt ferieperiode.
Hvordan medarbeiderne disponerer sin ferieperiode er opp til den enkelte – og ikke noe arbeidsgiver vil påvirke. Vi minner om at det framgår av forskrift at personer som bryter nasjonale myndigheters reiseråd og som derfor får karanteneplikt ved hjemkomst til Norge, kan tape retten til sykepenger. Dersom den ansatte da reiser til land som myndighetene fraråder, vil de kunne nektes sykepenger fra NAV i den karantenetiden som oppstår når de returnerer til Norge.
Det er ikke anledning til å møte på jobb før pliktig karantenetid er utløpt. Det er nasjonale myndigheter, ved politiet, som håndhever karantenebestemmelsene.
Riktig god høstferie!
26.06.20: Reiseråd i forbindelse med avvikling av ferie og karanteneplikt

Ferieinformasjon
Vi oppfordrer alle til å følge Utenriksdepartementets til enhver tid gjeldende reiseråd i forbindelse med avvikling av ferie.
Medarbeidere som planlegger reise til land som Utenriksdepartementet fraråder å besøke – med mindre reisen er strengt nødvendig, må avvikle pliktig karantene på 10 dager etter hjemkomst innenfor ferieperioden. Det vil si at karantenen må avvikles før man skal tilbake på jobb.
Elite Service Partner AS forutsetter at karantenen avvikles i ferieperioden, og da er det opp til den enkelte å definere hva som er strengt nødvendig.
Dersom dette ikke overholdes, kan det få konsekvenser for arbeidsforholdet – og føre til oppsigelse fra arbeidsforholdet dersom man ikke møter på arbeid etter avtalt ferieperiode.
Hvordan medarbeiderne disponerer sin avtalte ferieperiode, er opp til den enkelte og ikke noe arbeidsgiver vil påvirke.
Vi minner om at det framgår av forskrift at personer som bryter nasjonale myndigheters reiseråd og som derfor får karanteneplikt ved hjemkomst til Norge, kan tape retten til sykepenger. Dersom den ansatte reiser til land som myndighetene fraråder, vil de kunne nektes sykepenger fra NAV i den karantenen som oppstår når de returnerer til Norge.
Det er ikke anledning til å møte på jobb før pliktig karantenetid er utløpt. Det er nasjonale myndigheter, ved politiet, som har myndighet til å håndheve karantenebestemmelsene.
God ferie og god sommer!
19.05.20: Brev fra administrerende direktør til alle ansatte nr. 2
Kjære alle kollegaer
Dette har vært en veldig spesiell vår for oss alle sammen. Planer vi har hatt med venner og familie har blitt avlyst. Ferieplaner har blitt endret – og mange er kanskje bekymret for fremtiden.
På jobb har hverdagen til nå vært preget av stengte arbeidssteder, redusert behov for tjenester – men også økt behov for renhold av berøringspunkter og andre type tjenester.
Den innsatsviljen og arbeidsgleden dere har vist, er over all forventning. Utfordringer er blitt løst, dere har dratt på jobb i lokaler der det har vært smitte, dere har satt dere inn i nye arbeidsoppgaver og arbeidet hardt for å ivareta alles behov i en svært krevende situasjon.
Elite Service Partner AS ønsker derfor å rette en stor takk til alle våre ansatte for den innsatsviljen dere har vist i tiden som har gått.
Dere er virkelig våre hverdagshelter og det skal dere være stolte av!
Hva skjer ute hos kunder?
Vi opplever at fokuset har endret seg fra kunder som stenger ned til kunder som åpner opp. Vi kan melde om at flere av våre kantiner er tilbake i drift og de ansatte kan komme tilbake på jobb, det samme ser vi på renhold og eiendom.
Markedet vil allikevel være endret en god tid fremover og vi vil møte endring i måten det forventes at vi skal arbeide på. Fokuset er ikke lenger at lokalene skal være «uten synlig smuss», men at det skal være «rent». Vi vil se økt behov for ekstra renholdsoppgaver, både forebyggende og på bakgrunn av smittetilfeller eller mistanke om det.
Kundene våre er mer opptatt av hvilken fagkompetanse vi har og hvilke smitteforebyggende tiltak vi kan tilby. Renhold vil også få mer fokus hos våre kunder enn det som har vært trenden de siste årene.
Vi har allerede internkurs i smitterenhold som mange av dere har gjennomført. I tillegg har vi også kurs for å bli sertifisert BioDamp-tekniker, som nå utvides til å inkludere vårt nye konsept BioTåke. Dersom du ønsker å gjennomføre et eller flere av disse kursene, ta kontakt med nærmeste leder. Vi vet at flere driftskontorer allerede er i gang med god undervisning.
For de av dere som arbeider ute hos kundene våre, er det viktig at dere har god dialog med nærmeste leder; både med tanke på hvilke tiltak og retningslinjer som gjelder hos den enkelte kunden, men også for å sikre at dere har det utstyret og de midlene dere trenger for å gjennomføre arbeidet på en trygg og forsvarlig måte. Dere skal alltid være trygge på at dere kan holde avstandsgrensen når dere arbeider.
Føler du deg utrygg eller usikker på noe hos en kunde, ta kontakt med nærmeste leder.
Hva skjer så i våre egne lokaler?
Noen er usikre på hvordan de skal forholde seg til at samfunnet åpner opp igjen og at man skal komme tilbake til våre driftskontor. Det har vi full forståelse for.
Det arbeides sentralt med å utarbeide risikovurderinger ved alle driftskontorene. Mange hensyn skal vurderes, blant annet hvor mange personer som skal få lov til å oppholde seg i lokalene samtidig og hvordan vi kan sikre at avstandsregelen opprettholdes gjennom hele arbeidshverdagen. Et av de viktigste smitteforebyggende tiltakene vi har er nettopp avstand og håndhygiene. Derfor skal alle våre ansatte føle seg trygge på at dette blir ivaretatt når de oppholder seg i vår lokaler.
Husk å ta vare på hverandre!
Dialog og kommunikasjon er nøkkelord i tiden vi er inne i nå. Alle dere som har et lederansvar, har et ekstra ansvar for å sørge for at alle deres ansatte føler seg trygge, sett og ivaretatt! Det skal ikke være noe tvil om at alle som arbeider hos Elite Service Partner AS skal føle at de har en leder de kan kontakte dersom det er noe man lurer på eller noe man føler seg usikker på. Nå er tiden for å ta en telefon til dine ansatte bare for å høre hvordan de har det!
Med vennlig hilsen
Roger Tveide
Administrerende direktør i Elite Service Partner AS
19.03.20: Koronaviruset og privatøkonomi

Koronaviruset og privatøkonomi – noen råd
Utbruddet av koronaviruset påvirker samfunnet og hverdagen vår mer enn noen kunne forestille seg for bare noen uker siden. Stengte barnehager og skoler gjør det spesielt vanskelig for mange av dere som har barn. Næringslivet forbereder seg på en lengre periode med krevende betingelser, og noen av dere er allerede berørt av permitteringer.
Knapt noen av oss har opplevd en lignende situasjon. Det er derfor forståelig at man føler usikkerhet knyttet til arbeidssituasjon, inntekter og utgifter. Noe av det aller viktigste nå er å få god oversikt over økonomien i husstanden.
Som administrerende direktør i en av landets største renholdsvirksomheter, føler jeg et ansvar for den enkelte av mine kolleger. En av grunnene er at samfunnet på mange måter er avhengig av din og min daglige innsats for å holde arbeidsplasser og offentlige rom rene og trygge. Derfor må vi hjelpe hverandre til å håndtere de økonomiske utfordringene som møter oss som en konsekvens av det som skjer nå.
Her kommer noen råd om privatøkonomi som mange anser for å være nyttige:
Lånerente
- Pass på at du har den aller beste renten banken kan gi deg.
- Kontakt en annen bank for å få et tilbud dersom du er usikker.
Avdragsfrihet på lån
- Ta kontakt med banken og be om avdragsfrihet på boliglånet eller andre lån.
Utsett betaling
- Husk at det ofte er mulig å gjøre avtale om å utsette betaling av regninger.
- Dersom du ser at det blir vanskelig, bør du ikke vente med å ta kontakt med kommunen, banken, bedriften eller andre du skylder penger for å be om betalingsutsettelse.
Kvitt deg med unødvendige utgifter
- Er det noen faste utgifter du kan kvitte deg med?
- Kan du si opp en leieavtale eller et abonnement eller velge et rimeligere alternativ for en periode?
Ikke ta forhastede avgjørelser
- Tenk deg godt om og rådfør deg gjerne med noen du stoler på. Forhastede avgjørelser kan vise seg å bli dyre.
Dugnaden som nå pågår, er enestående. Mange gjør en innsats for å støtte andre, og i Elite Service Partner AS hjelper vi hverandre til å finne gode løsninger på jobb – kanskje også privat hvis det er behov for det.
Følg med på bedriftens hjemmesider. Her vil det komme oppdatert informasjon – kanskje også noen råd og tips som kan bidra til å gjøre hverdagen lettere for oss alle.
Roger Tveide
Administrerende direktør i Elite Service Partner AS
13.03.20: Brev fra administrerende direktør til alle ansatte nr. 1
Kjære medarbeider
Et tidligere ukjent koronavirus har spredt seg fra Kina til store deler av verden, inkludert Norge. Verdens helseorganisasjon (WHO) har erklært at vi har en pandemi og alle blir personlig berørt på en eller annen måte. Jeg tenker derfor mye på hvordan du har det på jobb akkurat nå og hva bedriften kan gjøre for at du og din familie kan holde dere friske.
Vi går inn i en periode der mye er usikkert – hvor omfattende vil virusutbruddet bli og hvordan vil det påvirke jobbene våre? Svarene har vi ikke i dag, men jeg lover å gjøre mitt aller beste for at hver arbeidsdag skal være så trygg som mulig i dagene og ukene som kommer.
Helsemyndighetene setter nå inn sterke tiltak for å hindre smittespredning og sørge for at presset på helsetjenesten ikke blir for stort. Jeg oppfordrer alle til å bidra ved å ta personlig ansvar for å følge helsemyndighetenes råd. Du kan finne noen av rådene på vår hjemmeside. Kontakt din nærmeste leder hvis du har spørsmål eller er bekymret for noe.
Tenk at det vi jobber med, renhold og andre servicetjenester, er noe samfunnet har spesielt stort behov for akkurat nå. I din jobb kan du bidra til at noen får det bedre – et renere rom, en tryggere arbeidsplass og bedre helse. Jeg er både takknemlig og stolt – du og dine kolleger gjør en jobb som verdsettes høyt.
Takk for ditt bidrag til dugnaden som pågår akkurat nå. Jeg ønsker deg og dine nærmeste alt godt.
Roger Tveide
Administrerende direktør i Elite Service Partner AS
13.03.20: Til våre medarbeidere
Hvordan kan vi ta vare på hverandre?
«Det viktigste vi kan gjøre for å hindre at mange blir syke, er å forsinke spredningen mest mulig. Da vil færre få behov for hjelp samtidig og helsetjenesten vil kunne gi behandling til alle som trenger det.» Dette står å lese på helsenorge.no 13. mars 2020.
Vi oppfordrer derfor samtlige av våre medarbeidere til å følge helsemyndighetenes råd om hvordan vi alle kan forebygge smitte. Vi anbefaler at du gjør deg godt kjent med informasjonen og rådene som finnes på disse nettsidene:
Helsenorge.no – www.helsenorge.no
Folkehelseinstituttet – www.fhi.no
Hva gjør bedriften?
Vi forsikrer alle våre medarbeidere om at bedriften jobber kontinuerlig med nødvendige tiltak i alle deler av driftsorganisasjonen, så vel som i administrasjon og ledelse. De fleste av tiltakene er enkle, og handler altså om at den enkelte av oss personlig bidrar til å redusere smittefaren. Vi vil spesielt nevne disse konkrete rådene:
- Unngå å hoste eller nyse direkte på andre.
- Hold minst én meters avstand til andre.
- Hoste inn i et papirlommetørkle som du kaster. Deretter må du vaske deg på hendene.
- Hvis du ikke har et papirlommetørkle, bør du hoste i albukroken slik at du ikke sprer dråper ut i lufta.
- Vask hendene ofte og grundig med såpe og lunkent vann, spesielt når du har vært ute blant folk.
- Du kan også bruke et desinfeksjonsmiddel som inneholder alkohol, hvis du ikke har såpe og vann tilgjengelig.
- Finn alternativer til håndhilsning og klemming.
Dette er blant tiltakene som gjennomføres ved alle bedriftens kontorer
- Samtlige medarbeidere informeres om praktiske hygienetiltak som beskytter.
- Hygieneplakaten er hengt opp på passende steder for å minne oss alle om hvor viktig de personlige tiltakene er.
- Alle oppfordres til å bruke nødvendig personlig verneutstyr i sitt arbeid.
- I dialog med kunder vurderes lokale tiltak der servicetjenester leveres i publikumsområder.
- Sammen med kunder vurderes behovet for ekstra renholdsomfang.
Risikovurdering gjennomføres løpende og som følge av dette kommer nye tiltak.
Gjeldende sikkerhetstiltak ved symptomer på sykdom
- Ved symptomer på luftveisinfeksjoner, hoste, sår hals og feber, må du holde deg hjemme.
- Du må omgående varsle arbeidsgiver.
- Kontakt lege for råd om testing og behandling.
- Være nøye med å følge legens råd.
- Informer din nærmeste leder.
Invitasjon til samarbeid
Dette er en krevende tid hvor vi blir bedt om å sette noe av vår personlige frihet til side for vårt felles beste. Ledelsen i Elite Service Partner AS tar ansvar for å gjøre alt som står i bedriftens makt for å hjelpe alle gjennom en situasjon som savner sidestykke i nyere tid.
Vi håper at våre kunder forstår at godt renhold er noe av det viktigste i en tid som dette. Derfor er det behov for alle dere som leverer samfunnsnyttige tjenester til offentlige og private virksomheter hver eneste dag.
Informasjonen på denne siden vil regelmessig bli oppdatert, og vi oppfordrer deg derfor til å besøke siden regelmessig.
Oppdatert: 13/03/2020 kl. 15.00
13.03.20: Til våre kunder
Koronaviruset (covid-19)
Vi har i Elite Service Partner AS opprettet en beredskapsgruppe som arbeider fortløpende med tiltak og informasjon knyttet til den pågående koronapandemien. Ettersom bildet hele tiden endres, vil også informasjonen som legges ut på våre nettsider endres fortløpende.
Beredskapsgruppen arbeider i samsvar med informasjon som gis fra våre helsemyndigheter. Denne informasjonen bearbeides og tilrettelegges i form av tiltak som kan implementeres overfor både ansatte og kunder.
Det er for tiden svært stor pågang fra kunder som ønsker ekstra renhold eller ekstra oppgaver knyttet til renholdet. På grunn av pågangen vil vi skille mellom det daglige, avtalte renholdet og det som kan defineres som ekstra oppgaver eller ekstra renhold. Våre kunder skal være trygge på at vi vil strekke oss så langt det er mulig for å imøtekomme de behov som nå oppstår.
Vi må imidlertid presisere at ekstra oppgaver kun kan utføres så langt som våre ressurser strekker til. Slike oppgaver vil omfatte ekstra kontaktpunktrenhold. Dette vil tilkomme som bestillinger men vil kunne begrenses av kapasitet.
I denne forbindelse vil vi henvise til FHI som viser til at slike ekstraoppgaver er blant de tiltakene som fungerer best.
Ettersom en rekke av våre kunder fortløpende begrenser bruken av sine lokaler, vil det kunne forekomme endringer i tidspunktene for renhold ute hos våre kunder. Vi vil i den grad det er mulig imøtekomme ønsker og vil fortløpende informere etterhvert som endringer inntreffer.
Elite Service Partner AS holder alle ansatte løpende oppdatert på gjeldende rutiner vedrørende håndhygiene og smittebegrensning.
Oppdatert: 13/03/2020 kl. 16.00